Jesteś tutaj: pozyczkipozabankowe3.pl > Kredyty > Co jest ważne?

Czym jest książka kontroli?

Książka kontroli musi być prowadzona przez przedsiębiorcę, który ma obowiązek prowadzenia i przechowywania jej w siedzibie przedsiębiorstwa. Powinien on także przechowywać inne dokumenty związane z przeprowadzeniem kontroli, w tym upoważnienia i protokoły. Ma to bardzo istotne znaczenie ze względów dowodowych i ochrony interesów przedsiębiorcy, w razie stawiania bezpodstawnych bądź nieprawdziwych zarzutów przez organy kontroli. Książka kontroli ma zwykle formę zbioru dokumentów, albo formę elektroniczną. W drugim przypadku należy dokonywać wpisów i aktualizować dane w niej zawarte. Domniemywa się, że dane zamieszczone w książce kontroli w formie elektronicznej są zgodne z danymi zamieszczonymi w dokumentach przechowywanych w prze przedsiębiorcę. Wpisy są dokonywane przez organ administracji publicznej przeprowadzający kontrolę.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.